MB 2024-05 Mei 2024

GEHOORD, GEZIEN EN AANGERAAKT

Wat er was vanaf het begin, wat wij gehoord hebben, wat wij met eigen ogen gezien en aanschouwd hebben, wat onze handen hebben aangeraakt, dat verkondigen wij: het Woord dat leven is. 1 Joh 1:1

Het woord is hoorbaar, zichtbaar en voelbaar geworden in Jezus. Dat moet je geloven en vasthouden. Als je dit gelooft en daarin volhardt, blijf je in Jezus en Hij in jou (Joh 3:24) Johannes geeft een aantal tests. Je kunt ze makkelijk ontdekken, want bijna elke test begint met: als we zeggen …., of wie zegt … Iedere test is gebaseerd op het principe dat zeggen en doen in harmonie moeten zijn. Anders gezegd: als je het ene zegt en het andere doet, leef je niet zoals Christus dat wil. We weten allemaal dat iets zeggen makkelijker is dan iets doen.

.

Wandelen in het licht

In 1 Johannes 1:6 staat: “Als we zeggen dat we met Hem verbonden zijn terwijl we onze weg in het duister gaan, liegen we en leven niet volgens de waarheid”. Als je weet dat je zonde doet waarmee je nog niet hebt gebroken, dan wandel je niet met Christus. Maar als je Hem de ruimte geeft, dan werkt Hij aan je geweten en hart en toont Hij hoe je met die zonde kunt breken. In Efeziërs 5:13 staat: “Maar alles wat door het licht ontmaskerd wordt, wordt openbaar” Zonder Jezus kun je je aan een heleboel verkeerde zaken vasthouden, maar met Jezus komt alles aan het licht en zul je moeten loslaten. Als je zo in verbondenheid met God wandelt, kun je je ook verheugen over het feit dat je met andere gelovigen verbonden bent (vers 7) Zonde maakt ook scheiding tussen God en je medechristenen.

.

Licht en duisternis

Toen Adam en Eva hadden gezondigd, verborgen zij zich voor God. Een kind dat kattenkwaad heeft uitgehaald, blijft zelden staan, het rent weg en verbergt zich. Zonde zoekt de duisternis op. Wie van zonde af wil, zoekt het licht op. In het licht van God zien we waar we fout zitten en waarvan we ons nog moeten bekeren. Voorbeeld: ik tilde een steen op in de tuin die daar lange tijd had gelegen. Allerlei beestjes renden alle kanten op. Het licht maakt verborgen zaken zichtbaar.

.

Geef toe dat je hebt gezondigd

Elke niet beleden zonde blijft zitten. Wij maken nu eenmaal fouten. Bij het omploegen van zijn land kan een boer stenen aantreffen. Als hij het volgende jaar nog dieper ploegt, komt hij vaak weer andere stenen tegen. Door met God te wandelen, dringt het licht steeds dieper in ons door en komen de meest verborgen stenen (zaken) aan het licht.

In het licht wandelen is heerlijk! Je grijpt nooit mis, zoals in het donker. Je struikelt niet en je ervaart goddelijke leiding in je leven.

Bron: Weloverwogen

.

De Zon van Gods genade

Die geeft ons moed en kracht

Hij slaat ons altijd gade

Schijnt in onze duistere nacht

Zijn licht geeft ons bescherming

Verwarmt ons koude hart

Zo geeft Hij ons ontferming

Al wie Zijn hulp verwacht

Zijn Liefde is bewogen

Zo teder en zo teer

Helpt in ons onvermogen

Schenkt ons het leven weer

Wie steunt op Zijn erbarmen

Helpt Hij zo liefdevol

Nooit laat de Heer ons vallen

Hij ziet altijd naar ons om.

Bron: Petra Groeneveld

.
Verjaardagen

Wij wensen allen die in Mei jarig zijn, alle liefde, rust en vrede toe in hun nieuwe levensjaar.

“Maar voor wie geroepen zijn, zowel Joden als Grieken, is Christus Gods kracht en Wijsheid”

(1 Korintiërs 1:24) )

.

Diaconie in de PGB

De Pinkstergemeente Benidorm wil een diaconale gemeente zijn. Diaconie betekent ‘dienstbaar’ zijn, omzien naar elkaar. Dit gaat dus om maatwerk, waarbij wij geen afhankelijkheid willen creëren, maar mensen zo ondersteunen dat zij weer op eigen benen komen te staan. De financiële middelen komen uit de bijdragen van de PGB, die als bestemming ‘Diaconie’ gekenmerkt zijn. Alle hulp aanvragen zullen door het OT worden beoordeeld. De uitvoering wordt gedaan door de daar voor aangewezen persoon/diaken.

.

Gebed

Na de wekelijkse samenkomst is er gelegenheid voor voorbede. U kunt één van de oudsten vragen voor gebed en zo gewenst om u te zalven, volgens Bijbels voorbeeld.

.

Offergaven

Meerdere broeders en zusters hebben in de maand april de digitale weg gevonden hebben om hun bijdragen over te maken aan de PGB. Hartelijk dank daarvoor!

Bijbelstudie

De komende zomermaanden hebben wij geen Bijbelstudies op woensdagochtend, eerste woensdag van oktober gaan we weer van start.

.

Zondag samenkomsten en sprekers in de maand Mei

05-05-2024     Albert den Dekker      TdH Marten Valster

12-05              Rogier van Let

19-05              Marten Valster

26-05               Rogier van Let

.

Pinkstergemeente Benidorm             Av. Dr. Severo Ochoa 10, 03502 Benidorm

Website: www.pg-benidorm.nl    

IBAN NL81 INGB 0009 3599 35, BIC INGBNL2A

.

Oudstenteam:                     

Jack & Josy Barkey                             +31/638 566 257   jsbarkey@gmail.com

Albert & Joanne den Dekker            +31/620 544 894   albert.den.dekker@gmail.com

Johan & Wil ter Maat                         +31/651 333 742   johantermaat@icloud.com

Marten & Jeltje Valster                       +31/623 902 134   marten.valster@gmail.com

Diakenen/Faciliteitenbeheer:                         

Sjaak & Lyda van der Steen            +31/615 145 464   vdsteen45@icloud.com

Pastoraat:                             

Jan & Astrid Nobel                              +31/630 590 596   j.nobel@outlook.com

Penningmeester:

Marten Valster                                     +31/623 902 134   marten.valster@gmail.com