PASSION IN ALTEA

Meditatieve wandeling op zaterdag 30 maart 2024
aanvang 11:00 uur – Cami Font del Garroferet nr. 55, Altea

Tijdens de Semana Santa organiseert de Pinkstergemeente Benidorm op zaterdag 30 maart een meditatieve wandeling in Altea, bedoeld voor de Nederlands- en Vlaamstaligen . Er zijn geen kosten aan verbonden. Belangstellenden worden uitgenodigd om van  11.00 tot 12.15 uur mee te lopen.  Het is niet nodig om een geoefende wandelaar te zijn of speciale kleding te dragen, maar voor personen die slecht ter been zijn wordt de tocht vanwege de redelijk steile helling bij aanvang gestart bij gedenksteen 4.

Startpunt is de parkeerplaats aan de Cami Font del Garroferet 55, Altea. Om stipt 11.00 uur zal hier vandaan de wandeltocht beginnen voor de goeden ter been. Anderen worden met de auto naar statie 4 gebracht. Paul van der Laan, historicus en theoloog, zal bij iedere statie historische en Bijbelse toelichting geven, waarna een kort meditatief moment volgt. De muzikale begeleiding wordt verzorgt Bram de Smidt. Dit jaar verplaatst Paul van der Laan zich in de legeroverste Lucius, die aan de hand van zijn “ooggetuige verslag” deelnemers meeneemt in dit boeiende verhaal.

De kruisweg met haar veertien staties zijn een belangrijk religieus en cultureel fenomeen binnen de Rooms-katholieke traditie en hier in Spanje. Deze staties zijn in elke Rooms-katholiek kerkgebouw te vinden. Zij vertellen het lijdensverhaal van Jezus Christus, zoals dat in een moderne vorm ook in het tv-programma “The Passion” wordt verteld.

Meer informatie is telefonisch te verkrijgen op nr. +31 6 20544894.